Lejevilkår

Alle priser er inkl. 25% moms.
Normal lejeperiode er 3 døgn eller efter aftale. Med undtagelse af weekend, hvor perioden går fra torsdag eller fredag med aflevering mandag (dvs. at man ikke betaler pr. dag, men pr. periode).
Ved leje af flere kostumer og/eller over længere perioder kan der gives rabat efter aftale.
Kostumer og selskabstøj kan efter aftale ombyttes ved særlige omstændigheder.
I tilfælde af afbestilling vil tabet være båret af kunden, og ved beskadigelse bærer kunden det fulde ansvar.
Kunden er indforstået med, at lejen sker for egen risiko, således at AMORIN ikke kan gøres ansvarlig for eventuelle skader eller er erstatningspligtig som resultat af lejen.
Ingen produkter lejet hos Amorin må ændres helt eller delvist uden forudgående aftale.
Inkluderet i lejen er klargøring, evt. tilpasning samt efterfølgende rensning/vask. Det er ikke tilladt selv at rengøre kostumer og selskabstøj, idet fejlbehandling kan medføre uoprettelig skade.
Det lejede tilhører AMORIN ApS og må ikke sælges, pantsættes eller videreudlejes. Lejer skal opbevare det lejede forsvarligt i hele lejeperioden, så der ikke sker skade på dette.

Amorin ApS (udlejer) kan opsige denne lejekontrakten med øjeblikkelig virkning, såfremt lejer misbruger kontrakten, herunder opgiver falsk identitet. Selvom lejer ikke benytter det lejede, kan der ikke tilbagebetales leje, eller ske nedslag i lejebeløbet.

For sen returnering
Lejeren er pligtig til at tilbagelevere det lejede efter endt lejeperiode, idet andre kunder kan have foretaget en reservation af det lejede. I modsatte fald kan udlejer opkræve ekstra leje og administrationsgebyrer.

Levering
Almindeligvis afhentes varerne i forretningen efter nærmere aftale, men du kan også booke online og få tilsendt din ordre med posten. Ordrer modtaget online inden kl. 17.30 på hverdage, afsendes tidligst dagen efter.
Priserne for levering afhænger af vægt og følger Post Danmarks aktuelle priser.

Kunden betaler selv returfragt.

Får du varen tilsendt og opdager at indholdet er beskadiget ved modtagelsen, skal du anmelde dette på stedet. Har du åbnet pakken og opdaget en skade, skal du straks kontakte Amorin på telefon 3819 4012, dog inden for åbningstiden.
Personoplysninger
Amorin ApS er ansvarlig for behandlingen af de personlige oplysninger du som kunde giver os. Dine personlige oplysninger bliver behandlet med det formål at opretholde kunderelationen, Amorin ApS garanterer desuden, at dine personlige oplysninger ikke gives videre til anden part.

Betaling med kreditkort
I vores Internetbutik beskytter vi dine oplysninger ved hjælp af SSL-kryptering. SSL står for Secure Sockets Layer og er en funktion der betyder, at al information der sendes mellem køber og sælger krypteres. For at gøre betaling med betalingskort så sikkert som muligt, sendes al information med SSL-kryptering, hvilket betyder at informationen går gennem en sikker forbindelse og at dine kortoplysninger ikke kan aflæses af udenforstående.

Forsikring
Du kan valgfrit købe en lejeforsikring gennem Amorin. Forsikringspræmien udgør 75 kr. for brudekjoler og 25 kr. for herre- og dameselskabstøj samt kostumer.

Denne forsikring dækker enhver skade på det lejede, dog ikke hærværk, tyveri og skader der er påført det lejede med vilje.

Ved skade har lejer en selvrisiko på 500 kr. for brudekjoler og 300 kr. for herre- og dameselskabstøj samt kostumer.
Ved skade som denne forsikring dækker, forbliver det lejede Amorin ApS’ ejendom.

Forsikringen dækker ikke tilbehør til kostumer o.l.

Forsikringen dækker i det øjeblik det lejede har forladt Amorins adresse, og indtil det igen afleveres på firmaets adresse.
Kundens forpligtigelser: LejeSikring forudsætter, at kunden behandler og opbevarer det lejede på betryggende vis og i øvrigt udviser påpasselighed. Det udlejede tøj skal returneres uanset stand, idet det lejede forbliver Amorins ejendom.

Forsikringen dækker ikke:
• Hvis det lejede glemmes, tabes, forlægges eller bliver stjålet. Hertil følger, af bortkomst er denne forsikring uvedkommende, og erstattes af kunden, ved tilsvarende pris.
Det påhviler kunden at kunne dokumentere eventuel skadesårsag.

• Skader, som skyldes forsætlig eller grov uagtsomhed fra lejers eller tredjemands side.

• Tab, som opstår som direkte eller indirekte følge af skaden på det lejede, herunder personskade på kunde eller tredjemand.

• Tilbehør til kostumer, brudekjoler og selskabstøj.

Salgsvilkår
Alle priser er inklusive 25% moms og kan ændres uden varsel.

Betaling
Betaling sker enten ved bestilling i forretningen eller i forbindelse med onlinebestillingen. Bestiller du i butikken eller over telefon, skal betalingen ske for at reservere tøjet. Dette skyldes, at det er et udlejningskoncept, hvor der typisk vil blive foretaget ændringer på tøjet (såsom at det bliver tilrettet eller strøget så det passer til kunden). Bestiller du online, vil betalingen blive trukket med det samme. Dette skyldes det samme princip, som ovenstående, at tøjet skal betales for at kunne blive reserveret.
Vi modtager følgende betalingskort: Dankort, Visakort, Mastercard. Vi gør dog opmærksom på, at der på Mastercard og udenlandske kort vil forekomme ekstra gebyrer.*

Levering
Almindeligvis afhentes varerne i forretningen efter nærmere aftale, men du kan også booke online og få tilsendt din ordre med posten. Ordrer modtaget online inden kl. 17.30 på hverdage, afsendes tidligst dagen efter.
Priserne for levering afhænger af vægt og følger Post Danmarks aktuelle priser.

Får du varen tilsendt og opdager at indholdet er beskadiget ved modtagelsen, skal du anmelde dette på stedet. Har du åbnet pakken og opdaget en skade, skal du straks kontakte AMORIN på telefon 3819 4012, dog inden for åbningstiden.

Fortrydelsesret ved køb
Amorin ønsker naturligvis at du skal være tilfreds med dit køb. Derfor giver vi dig altid 14 dages returret. Hvis du mod forventning skulle have fået en forkert vare leveret, eller hvis der skulle være fejl på varen, kan du bruge din fortrydelsesret. Fortrydelsesretten gælder naturligvis ikke hvis varen er brugt eller beskadiget.
Ved brug af fortrydelsesretten betaler du selv alle omkostninger i forbindelse med returneringen.
Skulle en vare have fejl eller mangler, kan du enten kræve omlevering, nedslag i pris eller hæve købet i henhold til Forbrugerkøbeloven.
For at gøre en mangel gældende skal vi have besked i rimelig tid, og indenfor 14 dage.

Fortrydelsesretten gælder dog kun varer, der er købt – IKKE lejede varer. Dvs. at fortrydelsesretten ikke gælder specialfremstillede varer, eller varer der er tilpasset specielle mål
Ønsker du at udnytte din fortrydelsesret, skal du inden 14 dage, regnet fra modtagelsen, tilbagelevere den ubrugte vare i samme stand (dvs. uåbnet) og mængde som ved modtagelsen.

Tilbagebetaling
Når vi har modtaget din returvare og konstateret, at den ikke er skadet eller brugt, tilbagebetaler vi det beløb du har betalt på en konto oplyst af dig. Fortrydes købet refunderes alle omkostninger i forbindelse med dit køb, dog betaler du selv for forsendelses- og returfragten og de hertil forbundne omkostninger.
Husk her at oplyse os dine bankoplysninger, sådan så vi kan udbetale beløbet til din konto.

Reklamationsret
Ifølge den danske købslov har du også her 24 måneders reklamationsret.

Personoplysninger
Amorin ApS er ansvarlig for behandlingen af de personlige oplysninger du som kunde giver os. Dine personlige oplysninger bliver behandlet med det formål at opretholde kunderelationen. Amorin ApS garanterer desuden, at dine personlige oplysninger ikke gives videre til anden part.

Betaling med kreditkort / kryptering
I vores Internetbutik beskytter vi dine oplysninger ved hjælp af SSL-kryptering. SSL står for Secure Sockets Layer og er en funktion der betyder, at al information der sendes mellem køber og sælger krypteres. For at gøre betaling med betalingskort så sikkert som muligt, sendes al information med SSL-kryptering, hvilket betyder at informationen går gennem en sikker forbindelse og at dine kortoplysninger ikke kan aflæses af udenforståendE.

HUSK gyldig legitimation (gult eller blåt sygesikringsbevis + billed-id) ved afhentning i forretningen. Tidsbestilling til prøvning af brudekjoler skal bestilles på tlf. 38194012 eller på mail: post@. I forbindelse med herre- og dameselskabstøj samt kostumer er det ikke påkrævet at bestille tid, men kom blot i god tid – så er du også sikker på at få reserveret din favorit.

Har du spørgsmål – Er du altid velkommen til, at ringe til os på +45 3819 4012 eller send en mail til post@

*Kortgebyrerne er 1,40% for dansk udstedte kort og 2,60% for udenlandsk udstedte kort og der er intet minimumsgebyr. Kortgebyrerne kan pålægges kunden.